인기 태그

STAR-BOX 이용약관

제 1조(목적)

이 약관은 (주)밍글링(이하 “회사”)이 제공하는 스타박스 관련 제반 서비스의 이용과 관련하여 회사와 회원과의 권리, 의무 및 책임사항, 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다.

제 2조(용어의 정의)

이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다. 본 약관에 명시되지 않은 용어는 관련 법령이 정하는 바에 따르며, 그 외에는 일반적인 상거래관행에 의합니다.

  1. 회사: “(주)밍글링”을 말합니다.
  2. 사이트: “회사”가 운영하는 사이트로 star-box.kr를 말합니다.
  3. 이용자: 사이트에 접속하여 이 약관에 따라 회사가 제공하는 서비스를 받는 회원 및 비회원을 말합니다.
  4. 서비스: 구현되는 단말기(PC, TV, 휴대형단말기 등의 각종 유무선 장치를 포함) 혹은 물리적 형태와 상관없이 “회원”이 이용할 수 있는 “회사”가 제공하는 모든 서비스를 의미합니다.
  5. 회원(스타박스 회원): “회사”의 사이트에 접속하여, 이 약관에 따라 회사와 이용 계약을 체결하여 회사가 제공하는 “서비스”를 이용하는 개인 또는 법인 고객을 말합니다.
  6. 비회원: 회원 가입을 하지 않고 회사가 제공하는 제한된 ‘서비스’를 이용하는 개인 또는 법인 고객을 말합니다.
  7. 유료서비스: “회사”가 유료로 제공하는 각종콘텐츠(정보콘텐츠, 기타 유료콘텐츠를 포함) 및1달,3달의 구독서비스로 MD박스를 정기구독 서비스가 제공되는 온라인 유료 콘텐츠를 말합니다. “회사”가 제공하는 “스타팅 서비스”는 일반적으로 다음과 같습니다
    • 국가/요일/스타별 구독 “회원” 모집
    • 스타 MD 박스 제작 및 발송
    • 스타박스 관련 안내 및 공지 전달
    • 기타 스타박스 관련 서비스
  8. 게시물: “회원”이 “서비스”를 이용하는데 있어 온오프라인의 "서비스”상에 업로드 또는 다운로드 되거나 표시되는 부호ㆍ문자ㆍ음성ㆍ음향ㆍ화상ㆍ동영상 등의 모든 정보 형태의 글, 사진, 동영상, 그래픽, 음성 및 각종 파일과 링크 등을 의미합니다.
  9. 스타: “회사”와 계약하는 기획사 소속 “스타”를 의미합니다. “스타”는 “회사”와 계약을 통해 “회원”들에게 “스타박스 서비스” 중 일부를 제공합니다. 일반적으로 “스타”가 하는 일은 다음과 같습니다.
    • 스타박스 컨텐츠의 공동 개발
    • 스타박스 상세내용 작성
    • 스타박스 진행
  10. 스타박스 플래닛: “회사”가 제공하는 스타박스에 배치되는 전용 공간을 의미합니다. “스타”는 “스타박스 플래닛”에서 “회원”들에게 “스타박스 서비스”를 제공합니다.
  11. 스타박스 신청 기간: “회사”가 제공하는 “스타박스 구독”를 “회원”이 신청할 수 있는 기간을 의미합니다. “스타박스” 오픈시부터 마감되는 통상 기간으로 합니다.

제 3조(약관의 게시와 개정)

  1. “회사”는 이 약관의 내용을 이용자가 알 수 있도록 사이트의 초기 서비스 화면에 게시합니다. 다만, 약관의 구체적 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 합니다.
  2. “회사”는 "약관의규제에관한법률", "정보통신망이용촉진및정보보호등에관한법률(이하 "정보통신망법")" 등 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
  3. “회사”가 약관을 개정할 경우에는 적용 일자 및 개정 사유를 명시하여 현행 약관과 함께 사이트의 초기화면에 최소 그 적용 일자 7일 이전부터 적용 일자 전날까지 공지합니다. 다만, 이용자에게 불리하게 약관의 내용을 변경하는 경우에는 적용 일자 30일 이전부터 공지합니다.
  4. 제3항에 따라 공지된 적용 일자 이후에 회원이 회사의 서비스를 계속 이용하는 경우에는 개정된 약관에 동의하는 것으로 봅니다. 개정된 약관에 동의하지 아니하는 회원은 언제든지 자유롭게 서비스 이용계약을 해지할 수 있습니다. 유료서비스를 이용하는 회원이 약관의 개정에 동의하지 아니하여 해지할 경우 회사가 정한 환불정책에 따릅니다.
  5. 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 정부가 제정한 전자거래소비자보호지침 및 관계 법령 또는 일반 상 관례에 따릅니다.

제 4조(약관의 해석)

“회사”는 "유료서비스" 및 개별 서비스에 대해서는 별도의 이용약관 및 정책(이하 "유료서비스 약관 등")을 둘 수 있으며, 해당 내용이 이 약관과 상충할 경우에는 "유료서비스 약관 등"이 우선하여 적용됩니다. 이 약관에서 정하지 아니한 사항이나 해석에 대해서는 "유료서비스 약관 등" 및 관계 법령 또는 상관례에 따릅니다.

제 5조(이용계약 체결)

  1. 이용계약은 “회원”이 되고자 하는 자(이하 "가입 신청자")가 약관의 내용에 대하여 동의를 한 다음 회원가입신청을 하고, 서비스 대금을 지불한 시점에서, “회사”가 이러한 신청에 대하여 승낙함으로써 체결됩니다.
  2. “회사”는 "가입 신청자"의 신청에 대하여 “서비스” 이용을 승낙함을 원칙으로 합니다. 다만, “회사”는 다음 각 호에 해당하는 신청에 대하여는 승낙을 하지 않거나 사후에 이용계약을 해지할 수 있습니다.
    • 가입 신청자가 이 약관에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우, 단 “회사”의 회원 재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 함.
    • 실명이 아니거나 타인의 명의를 이용한 경우
    • 허위의 정보를 기재하거나, “회사”가 제시하는 내용을 기재하지 않은 경우
    • 14세 미만 아동이 법정대리인(부모 등)의 동의를 얻지 아니한 경우
    • 이용자의 귀책 사유로 인하여 승인이 불가능하거나 기타 규정한 제반 사항을 위반하며 신청하는 경우
  3. 제1항에 따른 신청에 있어 “회사”는 “회원”의 종류에 따라 전문기관을 통한 실명확인 및 본인인증을 요청할 수 있습니다.
  4. “회원”이 이용계약 체결 시 정확한 실명 및 전화번호를 적지 않아 발생하는 불이익에 대하여 “회사”는 책임지지 않습니다.
  5. “회사”는 서비스관련설비의 여유가 없거나, 기술상 또는 업무상 문제가 있는 경우에는 승낙을 유보할 수 있습니다.
  6. 제2항과 제4항에 따라 회원가입신청의 승낙을 하지 아니하거나 유보한 경우, “회사”는 원칙적으로 이를 가입 신청자에게 알리도록 합니다.
  7. 이용계약의 성립 시기는 “회사”가 가입완료를 신청절차 상에서 표시한 시점으로 합니다.
  8. “회사”는 “회원”에 대해 회사정책에 따라 등급별로 구분하여 이용시간, 이용횟수, 서비스 메뉴 등을 세분하여 이용에 차등을 둘 수 있습니다.
  9. “회사”는 “회원”에 대하여 "영화및비디오물의진흥에관한법률" 및 "청소년보호법"등에 따른 등급 및 연령 준수를 위해 이용제한이나 등급별 제한을 할 수 있습니다.

제 6조(회원정보의 변경)

  1. “회원”은 개인정보관리화면을 통하여 언제든지 본인의 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다. 다만, 서비스 관리를 위해 필요한 실명, 아이디(이메일주소) 등은 수정이 불가능합니다.
  2. “회원”은 회원가입신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 온라인으로 수정을 하거나 전자우편 기타 방법으로 “회사”에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
  3. 제2항의 변경사항을 “회사”에 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 “회사”는 책임지지 않습니다.
  4. “회사”는 회원가입신청 시 기재한 회원정보 중 실명, 아이디(이메일주소), 전화번호 등에 대하여 잘못 기재되었다고 판단하는 경우 “회원”에게 수정 요청할 수 있습니다.
  5. 제5항의 수정요청 이후 해당 사항을 변경하지 않아 발생하는 정상적인 서비스 사용 불가 등의 불이익에 대하여 “회사”는 책임지지 않습니다.

제 7조(개인정보보호 의무)

  1. “회사”는 "정보통신망법" 등 관계 법령이 정하는 바에 따라 “회원”의 개인정보를 보호하기 위해 노력합니다.
  2. 개인정보의 보호 및 사용에 대해서는 관련법 및 “회사”의 개인정보취급방침이 적용됩니다. 다만, “회사”의 공식 사이트 이외의 링크된 사이트에서는 “회사”의 개인정보취급방침이 적용되지 않습니다.

제 8조(“회원”의 “아이디” 및 “비밀번호”의 관리에 대한 의무)

  1. “회원”의 “아이디”와 “비밀번호”에 관한 관리책임은 “회원”에게 있으며, 이를 제3자가 이용하도록 하여서는 안 됩니다.
  2. “회사”는 “회원”의 “아이디”가 개인정보 유출 우려가 있거나, 반사회적 또는 미풍양속에 어긋나거나 “회사” 및 “회사”의 운영자로 오인한 우려가 있는 경우, 해당 “아이디”의 이용을 제한할 수 있습니다.
  3. “회원”은 “아이디” 및 “비밀번호”가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 이를 즉시 “회사”에 통지하고 “회사”의 안내에 따라야 합니다.
  4. 제3항의 경우에 해당 “회원”이 “회사”에 그 사실을 통지하지 않거나, 통지한 경우에도 “회사”의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 “회사”는 책임지지 않습니다.

제 9조(“회원”에 대한 통지)

  1. “회사”가 “회원”에 대한 통지를 하는 경우 이 약관에 별도 규정이 없는 한 서비스 내 전자우편주소, 전자쪽지, 문자메시지 등으로 할 수 있습니다.
  2. “회사”는 “회원” 전체에 대한 통지의 경우 7일 이상 “회사”의 게시판에 게시함으로써 제1항의 통지에 갈음할 수 있습니다.

제 10조(“회사”의 의무)

  1. “회사”는 관련법과 이 약관이 금지하거나 미풍양속에 반하는 행위를 하지 않으며, 계속적이고 안정적으로 “서비스”를 제공하기 위하여 최선을 다하여 노력합니다.
  2. “회사”는 “회원”이 안전하게 “서비스”를 이용할 수 있도록 개인정보(신용정보 포함) 보호를 위해 보안시스템을 갖추어야 하며 개인정보취급방침을 공시하고 준수합니다.
  3. “회사”는 서비스이용과 관련하여 발생하는 이용자의 불만 또는 피해구제요청을 적절하게 처리할 수 있도록 필요한 인력 및 시스템을 구비합니다.
  4. “회사”는 서비스이용과 관련하여 “회원”으로부터 제기된 의견이나 불만이 정당하다고 인정할 경우에는 이를 처리하여야 합니다.
  5. “회원”이 제기한 의견이나 불만사항에 대해서는 게시판을 활용하거나 전자우편 등을 통하여 “회원”에게 처리과정 및 결과를 전달합니다.

제 11조(“회원”의 의무)

  1. “회원”이 “서비스”를 이용하는 것은 “회원”이 적용 가능한 모든 법률, 규범 및 규정을 준수함에 동의하는 것입니다. 또한 “회원”은 “서비스” 이용을 규정하는 특정 추가 규범(이하 "행동 규범")을 준수함에 동의합니다. 행동 규범은 모든 내용을 담고 있는 것은 아니며, “회사”는 특정 행동이 금지 목록에 있는지에 관계없이 “서비스”의 완전함과 속성을 보호하기 위해 (“회원”에게 통지하고) 환불, 영구 정지를 포함한 적합한 징계 조치를 취할 수 있음은 물론 언제라도 이 행동 규범을 수정할 권한을 보유합니다. 이러한 행동 규범 외에도, 모범적인 “서비스” 이용 행동 및 제재조치들에 대한 자세한 안내는 홈페이지의 회원의 규율 및 운영 정책을 참조하십시오. 다음은 제재 조치가 따르는 행동의 예시입니다.
    • 신청 또는 변경 시 허위내용의 등록
    • 타인의 정보도용
    • “회사”가 게시한 정보의 변경
    • “회사”와 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
    • “회사” 및 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
    • “회사”, 다른 “회원” 및 제3자에 대한 위협, 학대, 괴롭힘, 혐오 발언, 인권 침해, 성희롱 등을 포함한 언어 및 비언어 폭력 행위 (이에 대한 판단은 “회사”의 합리적인 재량에 따라 이루어짐)
    • 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 “서비스”에 공개 또는 게시하는 행위
    • 회사의 동의 없이 영리를 목적으로 “서비스”를 사용하는 행위
    • “회사”가 제시하는 대화수칙에 어긋나는 행위. “회사”는 “서비스” 이용 중 “회원”에게 모범적인 대화수칙을 이행할 것을 요청하고 있습니다. 그 중 “회원”이 “서비스” 이용 중에 대화수칙을 너무 자주 어겨 “서비스” 및 다른 “회원”의 서비스 이용에 심각한 부정적인 영향을 준다고 판단되면 “회원”에게 통지하고 단계적인 제재를 가할 수 있습니다. 대화수칙에 어긋나는 행위에 대한 판단은 “회사”의 합리적인 재량에 따릅니다. “회사”가 제시하는 대화수칙은 회원의 규율 및 운영 정책을 참조하십시오.
    • 기타 불법적이거나 부당한 행위
  2. “회원”은 관계법, 이 약관의 규정, 이용안내 및 “서비스”와 관련하여 공지한 주의사항, “회사”가 통지하는 사항 등을 준수하여야 하며, 기타 “회사”의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 안 됩니다.

제 12조(“서비스”의 제공 등)

  1. 회사는 회원에게 아래와 같은 서비스를 제공합니다.
    • “회원” 본인의 “스타박스” 참여 간의 “스타박스 온/오프라인 서비스”(동반인 제외)
    • 선물 서비스
    • 기타 “회사”가 추가 개발하거나 다른 회사와의 제휴계약 등을 통해 “회원”에게 제공하는 일체의 서비스
  2. 회사는 “서비스”를 일정범위로 분할하여 각 범위 별로 이용가능시간을 별도로 지정할 수 있습니다. 다만, 이러한 경우에는 그 내용을 사전에 공지합니다.
  3. “회사”는 설비 및 시설의 보수점검, 교체 및 고장, 통신두절 또는 운영상 상당한 이유가 있는 경우 “서비스”의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다. 이 경우 “회사”는 제9조[“회원”에 대한 통지]에 정한 방법으로 “회원”에게 통지합니다. 다만, “회사”가 사전에 통지할 수 없는 부득이한 사유가 있는 경우 사후에 통지할 수 있습니다.
  4. “회사”는 서비스의 제공에 필요한 경우 정기점검을 실시할 수 있으며, 정기점검시간은 서비스 제공화면 등 사전 공지한 바에 따릅니다.
  5. “회사"는 “서비스”를 제공함에 있어 설, 추석을 제외한 법정공휴일에도 “스타박스 서비스”를 제공합니다. 다만 법정공휴일 등 일정 변경에 상당한 사유가 발생할 경우 “회사”는 해당 서비스 제공 일정을 변경할 수 있으며, 이 경우에 “회사" 는 “회원" 에게 이 내용을 사전 통보 후 “스타박스 서비스”를 제공합니다.
  6. “회사"는 “서비스”를 제공함에 있어 모임 정족수 미달, “스타” 등 “회원”이 아닌 주요 관계인의 신변상의 문제 등으로 해당 서비스 제공 일정을 변경하거나 서비스 제공을 중단할 수 있습니다.
    “스타박스 서비스” 제공 일정의 변경이 필요할 경우, “회사” 또는 “스타”가 “회원”들에게 서비스 제공 변경 일정에 대해 클래스 오픈 기준 이틀 전 사전에 SMS 및 이메일을 통해 공지가 됩니다.

제 13조(“서비스”의 변경)

  1. “회사”는 상당한 이유가 있는 경우에 운영상, 기술상의 필요에 따라 제공하고 있는 전부 또는 일부 “서비스”를 변경할 수 있습니다.
  2. “서비스”의 내용, 이용방법, 이용시간에 대하여 변경이 있는 경우에는 변경사유, 변경될 서비스의 내용 및 제공일자 등은 그 변경 전에 서비스 화면, 전자메일 등으로 통지해야 합니다.
  3. “회사”는 무료로 제공되는 서비스의 일부 또는 전부를 회사의 정책 및 운영의 필요상 수정, 중단, 변경할 수 있으며, 이에 대하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 “회원”에게 별도의 보상을 하지 않습니다.
  4. ”회원”은 “스타박스” 구독종료일 이후 기등록한 “스타박스구독”을 변경할 수 없습니다. 또한 “회원”은 “스타박스구독” 구독종료 이후 “스타박스 서비스” 권리를 타인에게 양도할 수 없습니다.
  5. “스타박스 구독 기간” 이후 “스타박스”의 구매 “회원” 수가 환불 등의 사유로 인해 취소가 될 경우, 환불하지 않고 남아있는 “회원”은 다른 “스타박스”로 이동할 수 있습니다. 단, 이때 이동할 수 있는 “스타박스”는 “회사”가 제안하는 “스타박스”로 한정됩니다. 만약 남아 있는 “회원”이 이동을 원하지 않을 시에 해당 “회원”은 해당되는“스타박스” 결제 비용의 전체 금액을 환불받을 수 있습니다.

제 14조(정보의 제공 및 광고의 게재)

  1. “회사”는 “회원”이 “서비스” 이용 중 필요하다고 인정되는 다양한 정보를 공지사항이나 전자우편 등의 방법으로 “회원”에게 제공할 수 있습니다. 다만, “회원”은 관련법에 따른 거래관련 정보 및 고객문의 등에 대한 답변 등을 제외하고는 언제든지 전자우편에 대해서 수신 거절을 할 수 있습니다.
  2. 제1항의 정보를 전화 및 모사전송기기에 의하여 전송하려고 하는 경우에는 “회원”의 사전 동의를 받아서 전송합니다. 다만, “회원”의 거래관련 정보 및 고객문의 등에 대한 회신에 있어서는 제외됩니다.
  3. “회사”는 “서비스”의 운영과 관련하여 서비스 화면, 홈페이지, 전자우편 등에 광고를 게재할 수 있습니다. 해당 광고에는 “회원”의 “게시물” 및 “서비스” 중 이루어지는 사진촬영의 결과물 등이 포함될 수 있습니다.
  4. 광고가 게재된 전자우편을 수신한 “회원”은 수신거절을 “회사”에게 할 수 있습니다.
  5. "이용자"는 회사가 제공하는 서비스와 관련하여 게시물 또는 기타 정보를 변경, 수정, 제한하는 등의 조치를 취하지 않습니다.
  6. “회원”은 언제든지 고객센터 등을 통해 광고에 게재된 자신의 게시물과 자신의 사진 등에 대해 삭제, 검색결과 제외, 비공개 등의 조치를 취할 수 있습니다.

제 15조("게시물"의 저작권)

  1. “회사”가 “서비스” 내에 게시한 “게시물”의 저작권은 회사에 귀속됩니다. “회원”과 “스타”는 “회사”의 동의 없이는 이를 무단으로 사용할 수 없습니다.
  2. “회원”과 “스타”가 “서비스” 내에 게시한 "게시물"의 저작권은 해당 게시물의 저작자에게 귀속됩니다.
  3. “회원”과 “스타”가 “서비스” 내에 게시하는 "게시물"은 검색결과 내지 “서비스” 및 관련 프로모션과 광고 등에 노출될 수 있으며, 해당 노출을 위해 필요한 범위 내에서는 일부 수정, 복제, 편집되어 게시될 수 있습니다. 이 경우, 회사는 저작권법 규정을 준수하며, “회원”과 “스타”는 언제든지 고객센터 등을 통해 해당 게시물에 대해 삭제, 검색결과 제외, 비공개 등의 조치를 취할 수 있습니다.
  4. “회사”는 제2항 이외의 방법으로 “회원”과 “스타”의 "게시물"을 이용하고자 하는 경우에는 전화, 문자메시지, 전자우편 등을 통해 사전에 “회원”의 동의를 얻어야 합니다.
  5. “회사”는 서비스 내 모든 “게시물”의 게시/수정/삭제 권한을 갖습니다.

제 16조("게시물"의 관리)

  1. “회원”의 "게시물"이 "정보통신망법" 및 "저작권법"등 관련법에 위반되는 내용을 포함하는 경우, 권리자는 관련법이 정한 절차에 따라 해당 "게시물"의 게시중단 및 삭제 등을 요청할 수 있으며, “회사”는 관련법에 따라 조치를 취하여야 합니다.
  2. “회사”는 전항에 따른 권리자의 요청이 없는 경우라도 권리침해가 인정될 만한 사유가 있거나 기타 회사 정책 및 관련법에 위반되는 경우에는 관련법에 따라 해당 "게시물"에 대해 임시조치 등을 취할 수 있습니다.

제 17조(권리의 귀속)

  1. “서비스”에 대한 저작권 및 지적재산권은 “회사”에 귀속됩니다.
  2. “회사”는 서비스와 관련하여 “회원”에게 “회사”가 정한 이용조건에 따라 계정, 콘텐츠, "적립금" 등을 이용할 수 있는 이용권만을 부여하며, “회원”은 이를 양도, 판매, 담보제공 등의 처분행위를 할 수 없습니다.

제 18조(계약해제, 해지 등)

  1. “회원”은 언제든지 서비스초기화면의 고객센터 또는 내 정보 관리 메뉴 등을 통하여 이용계약 해지 신청을 할 수 있으며, “회사”는 관련법 등이 정하는 바에 따라 이를 즉시 처리하여야 합니다.
  2. “회원”이 계약을 해지할 경우, 관련법 및 개인정보취급방침에 따라 “회사”가 회원정보를 보유하는 경우를 제외하고는 해지 72시간 내로 “회원”의 데이터는 소멸됩니다.
  3. “회원”이 계약을 해지할 경우 “회사”가 회원정보를 보유하는 기간은 퇄퇴 요청일로 부터 30일 입니다. 이 기간 내에는 재가입시 기존 데이터 유실없이 그대로 이용이 가능합니다.
  4. “회원”이 유료서비스 계약을 해지하는 경우, 회사가 정한 환불 규정에 따라 환불 처리 됩니다.
  5. “회원”이 작성한 "게시물" 등은 삭제되지 않으니 사전에 삭제 후 탈퇴하시기 바랍니다.
  6. “회사”는 “스타박스 구독 서비스” 시작 전에 “회원”을 모집합니다. 다만 “회사”는 각 “스타박스 구독서비스”의 모집 신청자 수가 ”스타박스 구매 기간” 마감 시까지 회사가 정한 적절한 수의 참가자 미만일 경우 해당 “스타박스 구독서비스”를 폐지합니다. 이 경우에, “회사”는 폐지되는 “스타박스 구독 서비스”의 기등록 “회원”에게 해당 사실을 통지하여야 합니다.

제 19조(환불 규정)

  1. “회사”와 “서비스” 구매에 대한 계약을 체결한 “회원”은 “스타박스 구독서비스” 진행일 기준 종료일까지 환불할 수 있습니다. “회사”는 아래 규정을 적용하여 “회원”에게 환불하도록 합니다.
    • 스타박스 구독 종료전까지 100% 환불
    • 스타박스 구독 종료 후부터 환불 불가
    • 혹시나 아티스트 및 정부의 지침으로 오픈기간이 연기될 경우 스타박스에서는 참가자들에게 전체 문자를 발송합니다
  2. “스타”의 사정으로 인한 오픈일 변경/취소 등 “회사”의 과실로 인해 “회원”이 구매한 “스타박스 구독 서비스”를 정상적으로 제공받을 수 없는 경우, “스타”는 “회원”이 “스타박스 구독 서비스”를 제공받지 못한 구독 서비스 결제 금액을 “회사”를 통해 “회원”에게환불 처리합니다.
  3. 취소 및 환불 수수료는 결제 수단에 따라 다르게 처리되며, 취소 및 환불 수수료 부과 방법은 각 “스타박스 구독” 페이지의 별도 결제취소 교환 및 환불규정을 우선 적용됩니다.

제 20조(이용제한 등)

  1. “회사”는 “회원”이 약관의 의무를 위반하거나 “서비스”의 정상적인 운영을 방해한 경우, 경고, 일시정지, 영구이용정지 등으로 “서비스” 이용을 단계적으로 제한할 수 있습니다.
  2. “회사”는 전항에도 불구하고, "주민등록법"을 위반한 명의도용 및 결제도용, "저작권법" 및 "컴퓨터프로그램보호법"을 위반한 불법프로그램의 제공 및 운영방해, "정보통신망법"을 위반한 불법통신 및 해킹, 악성프로그램의 배포, 접속권한 초과행위 등과 같이 관련법을 위반한 경우에는 즉시 영구이용정지를 할 수 있습니다. 본 항에 따른 영구이용정지 시 “서비스” 이용을 통해 획득한 혜택 등도 모두 소멸되며, “회사”는 이에 대해 별도로 보상하지 않습니다.
  3. “회사”는 “회원”이 계속해서 3개월 이상 로그인하지 않는 경우, 회원정보의 보호 및 운영의 효율성을 위해 이용을 제한할 수 있습니다. 본 조에 따라 “서비스” 이용을 제한하거나 계약을 해지하는 경우에는 “회사”는 제9조[“회원”에 대한 통지]에 따라 통지합니다. “회원”은 본 조에 따른 이용제한 등에 대해 “회사”가 정한 절차에 따라 이의신청을 할 수 있습니다. 이 때 이의가 정당하다고 “회사”가 인정하는 경우 “회사”는 즉시 “서비스”의 이용을 재개합니다.

제 21조(번역서비스 제공)

  1. 이 서비스에는 Google이 제공하는 번역본이 포함될 수 있습니다. Google은 상품성, 특정 목적의 적합성 및 비 침해에 대한 정확성, 신뢰성 및 묵시적인 보증을 포함하여 모든 명시 적 또는 묵시적 보증과 관련된 보증을 부인합니다.

제 22조(책임제한)

  1. “회사”는 고의 중과실이 없는 한, 어떠한 종류의 간접적, 우발적, 결과적, 특수적, 예시적 또는 징벌적 손해가 “회원”의 “서비스” 사용으로 인해 발생하는 경우 그 책임을 지지 않습니다.
  2. “회사”는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 “배송 서비스”를 제공할 수 없는 경우에는 “배송 서비스” 제공에 관한 책임이 면제됩니다. “스타박스 배송서비스” 는 천재지변 상황 시 일반적으로 다음의 절차에 따라 제공 여부가 결정됩니다.
    • 기상청 등 국가기관에 의해 천재지변 상황이 명확히 예측되거나, 행정안전부 등의 국가기관으로부터 관련 주의 안내를 받을 경우 “회사”는 “회원”들에게 천재지변으로 인해 “스타박스 배송” 일시가 변경 또는 취소될 수 있음을 즉시 알립니다.
    • 이때 “회사”는 서비스 제공 여부에 대한 최종 판단이 “스타박스 배송”당일에 이루어짐을 “회원”들에게 함께 안내합니다.
    • “회사”는 “배송서비스” 발송 당일시 “배송” 제공에 대한 최종 진행 여부를 결정하여, “회원”들에게 고지합니다.
  3. “회사”는 “회원”의 귀책 사유로 인한 “배송 서비스” 이용의 장애에 대하여는 책임을 지지 않습니다.
  4. “회사”는 “회원”이 “배송서비스”와 관련하여 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등의 내용에 관하여는 책임을 지지 않습니다.
  5. “회사”는 “회원” 간 또는 “회원”과 제3자 상호간에 “배송서비스”를 매개로 하여 거래 등을 한 경우에는 책임이 면제됩니다.
  6. “회사”는 무료로 제공되는 서비스 이용과 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 책임을 지지 않습니다.
  7. “회사”는 “회원”의 지역, 나라 별 상황에 따라 “배송서비스”에서 발생하는 부가세와 관세는 상품 가격에 포함되지 않으며 주문하신 상품은 배송과 동시에 수수료가 발생할 수 있습니다. 이는 고객님의 지역 세관 당국에 의해 결정됩니다.
  8. “회원”의 지역세관 당국에 의해 정해진 관세에 따르지 않거나 기간 내에 지불하지 않을 경우 구매하신 “스타박스”는 반송되거나 폐기될 수 있으며 이에 대해 “회사”는 보상하지 않으며 책임지지 않습니다.

제 23조(사용 가능한 결제 수단)

“회원”은 “회사”가 운영하는 사이트에서 이루어지는 “서비스” 거래에 대한 대금 지급방법을 다음 각 호의 하나로 할 수 있습니다.

  1. 신용카드
  2. 기타 회사가 지정하는 지급 수단

제 24조(준거법 및 재판관할)

  1. “회사”와 “회원” 간 제기된 소송은 대한민국법을 준거법으로 합니다.
  2. “회사”와 “회원” 간 발생한 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 “회사”의 주소지를 관할하는 지방법원의 관할로 합니다.

* 부칙

이 약관은 2020년 12월 28일부터 적용됩니다.

Article 1 (PURPOSE)

The purpose of this Agreement is to prescribe rights, obligations, responsibilities, and other necessary matters concerning the use of STAR-BOX-related services provided by Mingling Corp.

Article 2 (DEFINITION OF TERMS)

Terms used in this Agreement are defined as follows: Terms not specified in this Agreement shall be governed by the relevant statutes and other common commercial practices.

  1. Company: "Mingling Corp."
  2. Sites: star-box.kr, a site run by "Company."
  3. User: This refers to members and non-members who access the site and receive services provided by the company under these terms and conditions.
  4. Service: Any service provided by a "company" available to "members" regardless of whether it is implemented (including various wired or wireless devices such as PCs, TVs, portable terminals, etc.) or physical form.
  5. Member (STAR-BOX member): An individual or corporate customer who accesses the "company" site and uses the "service" provided by the company by entering into a service contract with the company under this Agreement.
  6. Non-members: Individual or corporate customers who do not sign up and use the limited 'service' provided by the company.
  7. Paid service: Online paid content provided by "company" for a fee (including information content and other paid content) and a subscription service of one or three months to provide regular subscription services to the MD box. "Starting services" provided by "Company" typically include:
    • Recruitment of national/day/star subscriptions
    • Create and ship star MD boxes
    • STAR-BOX-related information and notification delivery
    • Other STAR-BOX-related services
  8. Post: "Members" means writings, photos, videos, graphics, voice, and various files and links in all forms of information, such as code, text, voice, audio, audio, video, video, and video, which are uploaded or downloaded or displayed on the "service" of the online and offline.
  9. Star: means "star" belonging to the agency that contracts with "company". "Star" provides "STAR-BOX Service" to "Members" through a contract with "Company". Typically, "Star" does the following:
    • Joint Development of STAR-BOX Content
    • Create STAR-BOX Details
    • STAR-BOX Progress
  10. STAR-BOX Planet: Dedicated space in STAR-BOX provided by "Company". "Star" provides "STAR-BOX Service" to "Members" in "STAR-BOX Planet."
  11. STAR-BOX subscription period: The period during which "Members" can apply for "STAR-BOX Subscriptions" provided by "Company". It's usually closed from the opening of "STAR-BOX."

Article 3 (POSTING AND AMENDING TERMS AND CONDITIONS)

  1. "Company" publishes the terms and conditions on the site's initial service screen so that users can understand them. However, the details of the terms and conditions can be viewed by the user through the connected screen.
  2. "Company" may amend these Terms and Conditions to the extent that they do not violate the relevant laws, such as "Act on Regulations of Terms and Conditions" and "Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection."
  3. If "company" amends the terms and conditions, it shall be notified on the initialization page of the site at least seven days before the date of application and the day before the date of application, specifying the date of application and the reason for the amendment. However, if the contents of the terms and conditions are changed against the user, they will be notified 30 days before the application date.
  4. If a member continues to use the company's services after the date of application announced pursuant to Article (3), he/she shall be deemed to agree to the amended terms and conditions. Any member who does not agree with the amended terms and conditions may terminate the service contract at any time. If a member who uses a paid service cancels the service because he/she disagrees with the amendment of the terms and conditions, the refund policy set by the company shall be followed.
  5. Matters not prescribed in this Agreement and interpretation of these Terms shall be governed by the government-set e-transaction consumer protection guidelines and related statutes or general commercial practices.

Article 4 (INTERPRETATION OF TERMS AND CONDITIONS)

"Company" may have separate terms and conditions of use and policies for "payment services" and individual services (hereinafter referred to as "payment service terms and conditions"), and if the contents conflict with these terms, "payment service terms and conditions" shall take precedence. Matters or interpretations not prescribed in this Agreement shall be subject to "payment service terms, etc." and related statutes or correlations.

Article 5 (ENTERMENT OF USE CONTRACT)

  1. The service contract is signed by the "company" at the time when the person who intends to become a "member" agrees with the terms and conditions and then applies for membership and pays for the service.
  2. In principle, "company" shall accept the use of "service" for the application of "subscribe applicant." However, "company" may not accept or terminate the service contract after death for the following applications:
    • Exceptions shall be made if the applicant has previously lost his/her membership under this Agreement or if he/she has obtained consent to rejoin the "company".
    • Where he/she is not blind or uses another person's name;
    • False information or not provided by the "company"
    • Where a child under the age of 14 fails to obtain consent from a legal representative (parent, etc.);
    • Where an application is made for reasons attributable to the user or in violation of other prescribed matters;
  3. In the application under Article (1), "company" may request real name verification and identification through a specialized institution according to the type of "member".
  4. "Company" shall not be held responsible for any disadvantages caused by "members" not writing down their exact real names and phone numbers when entering into a service contract.
  5. "Company" may withhold its consent if there is no room for service-related facilities or technical or business problems.
  6. In the event that the application for membership is not accepted or withheld pursuant to Articles 2 and 4, the "company" shall, in principle, notify the applicant of the request.
  7. The time of establishment of the service contract shall be when the "company" displays the completion of the subscription in the application process.
  8. "Company" can divide "members" by grade according to company policy and divide them into hours of use, frequency of use, and service menus.
  9. "Company" may restrict the use of "movie and video" members or restrict them by grade to comply with grades and age under the "Act on the Promotion of Movies and Videos" and the "Youth Protection Act".

Article 6 (CHANGE OF MEMBER INFORMATION)

  1. "Members" can view and modify their personal information at any time through the personal information management screen. However, the real name and ID (email address) required for service management cannot be modified.
  2. "Members" shall make changes online or notify the "company" of the changes by e-mail or other means if any changes are made in the application for membership.
  3. "Company" shall not be held liable for any disadvantages caused by failure to notify "Company" of the changes to Article 2.
  4. "Company" may request "members" to modify the member information entered when applying for membership if they believe that the real name, ID (email address), and phone number are incorrect.
  5. The "company" shall not be held responsible for any disadvantages, such as the inability to use normal services, caused by failure to change the relevant matters after the request for amendment under Article 5.

Article 7 (PRIVATE INFORMATION PROTECTION OBLIGATIONS)

  1. "Company" strives to protect the personal information of "members" in accordance with relevant statutes, such as the Information and Communication Network Act.
  2. The relevant laws and "company" privacy policies apply to the protection and use of personal information. However, the "company" privacy policy does not apply to linked sites other than the official site of "company."

Article 8 (DUTY TO MANAGE "ID" AND "PASSWORDS" OF "MEMBERS")

  1. The "ID" and "Secret Number" of "Members" are responsible for the management of "Members" and shall not be used by third parties.
  2. "Company" may restrict the use of "ID" in the event that "ID" of "Members" is feared to leak personal information, violate antisocial or aesthetic customs, or misinterpreted as operators of "Company" and "Company".
  3. "Members" shall immediately notify "Company" of any theft of "ID" and "Passwords" or any third party's use.
  4. In the case of Article 3, the "company" shall not be liable for any disadvantages caused by the "member" notifying the "company" of the fact or by not following the "company"'s instructions.

Article 9 (NOTICE TO "MEMBER")

  1. If "company" gives notice of "members", e-mail addresses, e-mails, text messages, etc. in the service may be provided unless otherwise provided in this Agreement.
  2. "Company" may substitute the notice under Article 1 by posting it on the bulletin board of "Company" for not less than seven days in the case of notification to all "Members".

Article 10 (COMPANY'S OBLIGATIONS)

  1. "Company" shall not prohibit or act contrary to the relevant laws and these terms and conditions, and shall do its best to provide "service" continuously and reliably.
  2. "Company" shall have a security system to protect personal information (including credit information) so that "members" can use "services" safely, and shall disclose and comply with the privacy policy.
  3. "Company" has the necessary personnel and systems to properly handle user complaints or damage relief requests related to service use.
  4. "Company" shall deal with any opinions or complaints raised by "members" regarding the use of services if they are justified.
  5. For opinions or complaints raised by "members," the processing process and results shall be communicated to "members" by using bulletin boards or by e-mail.

Article 11 (MEMBERS' OBLIGATIONS)

  1. The use of "services" by "members" agrees to comply with all applicable laws, norms and regulations. In addition, "members" agree to comply with certain additional norms (hereinafter referred to as "behavioral norms") that define the use of "services". The Code of Conduct does not contain everything, and "Company" reserves the right to modify this Code of Conduct at any time, as well as to take appropriate disciplinary action (including refunds and permanent suspensions) to protect the completeness and attributes of "Service" regardless of whether certain actions are on the Prohibit List. In addition to these code of conduct, for detailed guidance on exemplary "service" use actions and sanctions, refer to the member's discipline and operation policies on the website. The following are examples of actions that follow sanctions.
    • Registration of false information upon application or change
    • theft of information from others
    • Change information posted by "Company"
    • infringement of intellectual property rights, such as copyrights of "company" and other third parties;
    • An act that defames or interferes with the "company" and other third parties;
    • Language and nonverbal acts of violence, including threats to "company", other "members" and third parties, abuse, harassment, hate speech, human rights violations, sexual harassment, etc. (judgment is made at the reasonable discretion of the "company").
    • Disclosure or posting of obscene or violent messages, images, voices and other information against the Atlantic Ocean to "services".
    • The use of "service" for profit purposes without the consent of the company;
    • an act contrary to the rules of conversation set forth by the "company". "Company" asks "Members" to follow the best practices of communication while using "Service". If "members" violate the rules of conversation too often during the use of "services" and are deemed to have a serious negative impact on the use of "services" and other "members," they can notify "members" and impose phased sanctions. Judgment of actions that go against the rules of conversation is at the reasonable discretion of the "company." Refer to the Rules of Conversation and Operation of Members for the Rules of Conversation provided by the "Company".
    • Other illegal or unjust acts
  2. "Members" shall comply with the relevant laws, regulations on these terms and conditions, guidelines for use, precautions announced in relation to "services," matters notified by the "company," and shall not engage in any other acts that interfere with the work of the "company".

Article 12 (PROVIDED BY "SERVICE")

  1. The company provides the following services to its members.
    • "STAR-BOX on/offline service" between "members" and "STAR-BOX" participation (excluding partners)
    • gift service
    • Any other services provided to "members" by additional "company" development or through partnership agreements with other companies.
  2. The company can divide "service" into a certain range and designate the available time separately for each scope. However, in such cases, the contents will be notified in advance.
  3. "Company" may temporarily suspend the provision of "Service" for repair checks, replacements and failures, communication disruptions or significant operational reasons. In this case, "Company" shall notify "Members" in the manner prescribed in Article 9 [Notice of Members]. However, if there is an unavoidable reason why "company" cannot notify in advance, it may be notified posthumously.
  4. "Company" may conduct regular inspections if necessary for the provision of services, and regular inspection hours shall be according to prior notice, such as the service delivery screen.
  5. "Company" provides "STAR-BOX Service" on legal holidays except Lunar New Year and Chuseok in providing "Service." However, in the event of a significant change in the schedule, such as a legal holiday, "company" may change the schedule for the service provision, in which case "company" provides "STAR-BOX service" after notifying the member of the service in advance.
  6. "Company" may change the service delivery schedule or suspend the service provision due to the lack of a quorum in providing "Service" or personal problems of key non-members, such as "Star."
    If a "STAR-BOX Service" delivery schedule change is required, "Company" or "Star" will notify "Members" of the service delivery change schedule via SMS and e-mail two days prior to class opening.

Article 13 (CHANGE OF "SERVICE")

  1. "Company" may change all or some of the "services" provided for operational and technical needs, provided there is considerable reason.
  2. If there is a change in the contents, method of use, or time of use, the reasons for the change, the contents of the service to be changed, and the date of delivery shall be notified by service screen, e-mail, etc. before the change is made.
  3. "Company" may modify, discontinue, or change any or all of the services provided free of charge in accordance with the company's policy and operation needs, and shall not make any separate compensation to "members" unless otherwise provided in the relevant Act.
  4. "Members" cannot change the "STAR-BOX Subscribe" that has already been registered since the "STAR-BOX" subscription expiration date. In addition, "Members" cannot transfer their "STAR-BOX Service" rights to others after the "STAR-BOX Subscribe" subscription is terminated.
  5. If "STAR-BOX subscription period" or "STAR-BOX" purchases and "members" are cancelled due to reasons such as refunds, the remaining "members" without refunds may be moved to another "STAR-BOX." However, the "STAR-BOX" that can be moved at this time is limited to the "STAR-BOX" proposed by the "company." If the remaining "member" does not wish to move, the "member" may be refunded for the full amount of the "STAR-BOX" payment.

Article 14 (PROVIDING INFORMATION AND PUBLISHING ADVERTISING)

  1. "Company" may provide "members" with various information deemed necessary by "members" during the use of "services" by means of notices or e-mail. However, "members" may refuse to receive e-mail at any time, except for answers to transaction-related information and customer inquiries under the relevant law.
  2. If the information referred to in Article 1 is intended to be sent by telephone or by an imitation device, it shall be sent with the prior consent of the "member". However, it is excluded in responding to "members"' transaction-related information and customer inquiries.
  3. "Company" may place advertisements on the service screen, homepage, e-mail, etc. regarding the operation of "Service". These ads may include the "publishings" of "members" and the results of photo shoots during "services".
  4. Upon receipt of an e-mail with an ad posted, "members" may refuse to receive it to "company".
  5. "User" shall not take any action, such as changing, modifying, or restricting postings or other information, in relation to the services provided by the Company.
  6. "Members" may at any time take measures such as deletion, exclusion of search results, and disclosure of their posts and photos posted in the advertisement through the Customer Center.

Article 15 (PILOT OF "PUBLICATION")

  1. Copyright of "Publishings" posted by "Company" within "Service" belongs to the Company. "Members" and "Star" cannot use it without the consent of "Company".
  2. Copyright of "Publishings" posted within "Service" by "Members" and "Star" belongs to the authors of such postings.
  3. "Publishings" posted within "Service" by "Members" and "Star" may be exposed to search results, "Services" and related promotions and advertisements, and may be partially modified, reproduced, edited and published within the scope of their exposure. In this case, the company complies with the copyright law regulations, and "members" and "stars" can take action at any time to delete, exclude search results, and keep the posts private through the customer center.
  4. If "company" intends to use "members" and "stars" in a way other than Article 2, it shall obtain consent from "members" in advance through telephone, text message, e-mail, etc.
  5. "Company" has the right to publish/modify/delete all "publishings" in the service.

Article 16 (MANAGEMENT OF "PUBLICATIONS")

  1. If the "publishing" of "members" contains information that violates the relevant laws, such as the "Information Communication Network Act" and the "Copyright Act," the rights holder may request the suspension and deletion of the relevant "publishing materials" in accordance with the procedures prescribed by the relevant Act, and the "company" shall take action in accordance with the relevant Act.
  2. "Company" may take temporary measures against such "publishings" in accordance with the relevant Act if there is a reason for the recognition of infringement of rights, or if it violates other company policies and related laws, even if there is no request from the right person under the preceding paragraph.

Article 17 (RETURN OF RIGHTS)

  1. Copyright and intellectual property rights to "Service" are vested in "Company".
  2. "Company" grants "members" only the right to use their accounts, contents, and "deposit" according to the conditions of use set forth by "Company" in relation to the service, and "members" shall not transfer, sell, or provide collateral.

Article 18 (UNCONTRACTING, TERMINATION, ETC.)

  1. "Members" may apply for termination of the service contract at any time through the customer center or in-house information management menu on the initial screen of the service, and "Company" shall handle it immediately as prescribed by the relevant Act, etc.
  2. If "members" terminate the contract, the data of "members" shall expire within 72 hours of termination, except where "company" retains member information in accordance with the relevant laws and privacy policies.
  3. If "members" terminate the contract, the "company" retains membership information for 30 days from the date of request for retirement. Within this period, you can use the existing data without losing it when you re-enter the company.
  4. If "members" terminate a paid service contract, they will be refunded in accordance with the refund policy set by the company.
  5. "Publishings" written by "members" will not be deleted, so please delete them in advance and leave.
  6. "Company" recruits "members" before "STAR-BOX Subscription Service" starts. However, "Company" will abolish "STAR-BOX Subscription Service" if the number of applicants for each "STAR-BOX Subscription Service" is less than the appropriate number of participants set by the company by the deadline for "STAR-BOX Purchase Period." In this case, "Company" shall notify the previously registered "Members" of the abolished "STAR-BOX Subscription Service".

Article 19 (REFUND REGULATIONS)

  1. "Members" who have signed a contract with "Company" to purchase "Service" may be refunded by the end of the "STAR-BOX Subscription" progress date. "Company" shall be refunded to "Members" by applying the following regulations.
    • 100% refund before STAR-BOX subscription ends
    • Non-refundable after STAR-BOX subscription ends
    • If the opening period is postponed under the direction of the artist and the government, STAR-BOX will send a full text message to the participants.
  2. Cancellation and refund fees are handled differently depending on the payment method, and the cancellation and refund fee charging method takes precedence over the separate cancellation exchange and refund regulations on each "STAR-BOX Subscription" page.

Article 20 (RESTRICTIONS ON USE, ETC.)

  1. "Company" may gradually restrict the use of "Service" by warning, suspending, or suspending permanent use if "members" violate the obligations of the terms and conditions or interfere with the normal operation of "Service".
  2. Notwithstanding the preceding paragraph, "Company" may immediately suspend its permanent use in cases of violation of relevant laws, such as theft of names and payments in violation of the "Resident Registration Act", provision and operation of illegal programs in violation of the "Copyright Act" and "Computer Program Protection Act", illegal communication and hacking in violation of the "Information Communication Network Act", distribution of malicious programs, and excess access rights. In the event of permanent suspension of use under this paragraph, all benefits obtained through the use of "service" will also be extinguished, and "company" will not compensate for this.
  3. "Company" may restrict the use of "Members" for the protection and efficiency of their operations if they continue to log in for more than three months. In the event of restricting the use of "services" or terminating a contract pursuant to this section, "company" shall notify in accordance with Article 9 [Notice of Members]. "Members" may file an objection to restrictions on use under this section in accordance with the procedures set by "Company". If "Company" acknowledges that the objection is justified, "Company" immediately resumes the use of "Service".

Article 21 (PROVIDING TRANSLATION SERVICES)

  1. This service may include translations provided by Google. Google disclaims all warranties associated with express or implied warranties, including merchantability, fitness for a specific purpose and accuracy for non-infringement, reliability and implied warranties.

Article 22 (LIMITATION OF LIABILITY)

  1. "Company" shall not be liable for any indirect, accidental, consequential, special, illustrative or punitive damages caused by the use of "Service" by "Members" unless there is a deliberate gross negligence.
  2. "Company" shall be exempted from responsibility for the provision of "delivery services" if it is unable to provide "delivery services" due to natural disasters or equivalent force majeure. "STAR-BOX Shipping Service" is generally determined by the following procedure in the event of a natural disaster:
    • If the situation of natural disasters is clearly predicted by the Korea Meteorological Administration and other state agencies, or if they are guided by the Ministry of Public Administration and Security, "company" immediately informs "members" that the date of "STAR-BOX delivery" may be changed or canceled due to natural disasters.
    • "Company" informs "members" that the final decision on service delivery will be made on the day of "STAR-BOX delivery".
    • "Company" decides whether to proceed with the "Delivery" provision on the day of "Delivery Services" shipment and notifies "Members."
  3. "Company" shall not be held liable for any impediment to the use of "delivery services" due to reasons attributable to "members".
  4. "Company" shall not be responsible for the information, data, reliability and accuracy of facts posted by "Members" in connection with "Delivery Services".
  5. "Company" shall be exempted from liability in the event of a transaction between "members" or between "members" and "third parties through the medium of "delivery services."
  6. "Company" shall not be liable for the use of services provided free of charge unless otherwise specified in the relevant laws.
  7. "Company" does not include additional taxes and tariffs incurred in "delivery services" depending on the region and country of "members" and the goods ordered may incur fees at the same time as shipping. This will be determined by your local customs authorities.
  8. "STAR-BOX" purchased may be returned or discarded and "Company" shall not be reimbursed or reimbursed if it does not comply with the tariffs set by the "member"'s local customs authorities or pay within the time frame.

Article 23 (AVAILABLE MEANS OF PAYMENT)

"Members" may use the following methods of payment for "service" transactions conducted on sites operated by "company" as one of the following:

  1. Credit card
  2. Other means of payment designated by the company

Article 24 (REFERENCE ACT AND JUDGMENT)

  1. A lawsuit filed between "company" and "members" shall be governed by the Korean law.
  2. A lawsuit concerning a dispute between "company" and "members" shall be under the jurisdiction of a local court in charge of the address of "company" at the time of complaint.

* ATTACHMENT

* All the laws mentioned in the "Terms and Conditions" apply in accordance with the "laws of Korea".

This Agreement shall enter into force on December 28, 2020.